Google Marketing

Google marketing

Wat is Google marketing?

Google heeft een apart marketing platform voor het analyseren van je advertenties. Hier kun je overzichtelijk zien wat de prestaties zijn van de advertenties die je bijvoorbeeld via Google ADS hebt geplaatst. Ook kun je hier zien welke acties je moet ondernemen om de advertentie nog succesvoller te maken. Daarnaast kun je meteen ingrijpen wanneer een advertentie teveel geld kost. In dit platform ga je meerdere tools met elkaar combineren. Zo kun je zelf of een marketingbureau precies zien hoe goed de prestaties zijn. Ook heb je op deze manier een overzichtelijk marketing plan. Veel bedrijven hebben baat bij een goed overzicht. Dit geldt dus ook voor de marketing tools. Zo kun jij rustig ondernemen en doorgroeien met jouw bedrijf. Op deze manier kunnen tevens de doelen eerder gehaald en misschien wel overtroffen zijn.

Welke onderdelen staan er in het Google marketing platform?

In het marketing platform van Google zie je verschillende tools op een rijtje staan. Je hebt zowel een gratis als betaalde versie hiervan. In de gratis variant vind je Google Analytics wat je gebruikt voor het analyseren van de tijd die een bezoeker doorbrengt, maar ook zie je hoeveel mensen deze pagina hebben bezocht. Daarnaast zie je hier ook de Google Tag manager tussen te staan voor je favoriete tags. Ook de Google data studio en Google optimize staan hierbij. In de betaalde variant zie je ook Search ads 360 en de video studio van Google. Daarnaast is het in Nederland ook mogelijk om Google surveys toe te voegen. Met dit programma kun je een klanttevredenheidsonderzoek houden na elke aankoop of bezoek.

Waarvoor gebruiken mensen dit?

Google marketing wordt gebruikt voor het verhogen van de prestaties van een website. Door de verschillende tools van Google met elkaar te combineren heb je een duidelijk overzicht. Zo kun je vanaf een locatie alle applicaties inzien en heb je ook duidelijk waar het goed gaat en waar het minder goed gaat. De data van de klanten is zo ook beter gecombineerd met elkaar. Je ziet namelijk niet alleen wat de advertentie doet maar ook wat de klant doet en daarnaast welke tags het goed doen. Vanaf deze plek kan er ook direct actie worden ondernomen in de diverse tools. Zo heb je alle data over de klant centraal staan en kun je ook een goede marketingcampagne sturen. Dit is de manier om je online vindbaarheid te verbeteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *