Website ontwerp tips

Op het internet zijn verschillende Website ontwerp tips te vinden. De belangrijkste tip vanuit onze kant is dat je een snelle website nodig hebt. In principe is de regel dat de website niet langer mag laden als 3 seconden want anders kun je klanten verliezen. Ook voor Google is dit belangrijk geworden sinds hun update in juni 2021. Zij hebben het dan ook inzichtelijk gemaakt met Google Pagespeed wat de First Input Delay is. Dit is de eerste reactietijd van een server die verbinding maakt met de klant. Daarnaast is het ook belangrijk om een goede navigatie te hebben op je website. Klanten moeten in 2 klikken maximaal bij het juiste product terecht komen. Ook vinden de mensen het fijn als er rust en overzichtelijkheid is. Zorg er dus voor dat er een juiste verhouding is tussen afbeeldingen en teksten. We zijn immers vandaag de dag meer visueel ingesteld.

Dit zijn de belangrijkste Website ontwerp tips van 2021

Er zijn veel belangrijke Website ontwerp tips die je toe kunt passen op jouw website of webshop. Zo is het gebruik van video’s de afgelopen jaren erg toegenomen. Ook merken wij dat mensen meer visueel zijn en dus eerder iets kopen door een afbeelding of video. De juiste tekst erbij zetten is natuurlijk wel goed voor de resultaten in de zoekmachine. In de tekst zit namelijk je zoekwoord verwerkt wat je nodig hebt om een goede positie in de zoekmachine te krijgen. Daarnaast zien we ook dat steeds meer bedrijven kiezen voor een persoonlijke aanpak. Het gebruik van je of jij is dus beter als u of uw. De klant wil mede door de coronacrisis online de persoonlijke aandacht krijgen die ze uit een winkel gewend waren. Daarom zijn er ook steeds meer websites met een persoonlijke chatbot.

Scoor hoger in de zoekmachine door je website te optimaliseren

Je kunt een hogere positie krijgen in Google of Bing door de Website ontwerp tips toe te passen. Sinds juni dit jaar is het voor Google belangrijk dat je een mobielvriendelijke website hebt. Er wordt namelijk door meer als de helft van de gebruikers via een mobiel apparaat informatie of producten opgezocht. Door het toenemende gebruik van mobiele apparaten om iets te bestellen is lokale marketing steeds belangrijk. Ruim 45% van alle zoekopdrachten wordt namelijk lokaal gedaan. Niet iedereen komt naar de winkel, maar door het gebruik van een mobiel apparaat zoek je automatisch op locatie. Hierdoor komen de resultaten van bedrijven in de buurt eerder bovenaan te staan.